انفجار در خط دفاع استقلال| دو غایب روی دست نکو پشت پرده صادرنشدن کارت سرپرستی آتیلا حجازی چیست؟ رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو دردسر بروکس و احتمال بازگشت تیلور تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان | رئال به دنبال جاودانگی مجرد غایب بعدی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تاج: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد دبیر: زور بزنیم در المپیک یک طلا بگیریم استقلال و پرسپولیس آسیایی شدند ادامه حاشیه‌سازی حامدی‌فر | از مصدوم‌کردن یامگا تا درگیری فیزیکی با رضایی نکونام: کوپال ناظمی دونده و عالی بود| یک اشتباه بچگانه کار دست ما داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تغییر میزبان هندبال بانوان قهرمانی آسیا| از شرق به غرب!

  • کد خبر: ۷۶۵۹۷
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
تغییر میزبان هندبال بانوان قهرمانی آسیا| از شرق به غرب!
تغییر مکان مسابقات دختران هندبال آسیا در فاصله ۴۲ روز تا شروع رقابت‌ها علامت سوال بزرگی ایجاد کرده‌است.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛  کنفدراسیون هندبال آسیا، زمان نه، اما میزبان مسابقات قهرمانی زنان آسیا را از شرق آسیا به غرب این قاره کهن تغییر داد. بر اساس اعلام کنفدراسیون هندبال آسیا، هجدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا و انتخابی جهان که قرار بود به میزبانی کره‌جنوبی برگزار شود، به اردن منتقل شد؛ تصمیمی که برای تیم بانوان ایران به‌نسبت مناسبت‌تر است.


تغییر به‌صرفه برای ایرانیان

مسئولان برگزاری مسابقات با توجه به شرایط کرونا و مخالفت دولت کره‌جنوبی تصمیم گرفتند این مسابقات را در کره لغو کنند. بعد از آن کنفدراسیون هندبال آسیا در سایت رسمی خود اعلام کرد که این رقابت‌ها از ۲۴‌شهریور تا ۳‌مهر‌۱۴۰۰ این‌بار در اردن برگزار خواهد شد. ۴۲ روز تا شروع این رقابت‌ها باقی مانده و حالا تغییر کشور میزبان را می‌توان به فال‌نیک گرفت. احتمالا سفر به اردن از نظر مالی هزینه کمتری روی دست تیم ملی خواهد گذاشت. از نظر مسافت نیز ملی‌پوشان سفر خیلی کوتاه‌تری خواهند داشت. با درنظرگرفتن سفر از تهران به سئول با توقف در یک کشور به‌طو‌میانگین ۱۵‌ساعت طول خواهد کشید؛ اما سفر از تهران به عمان احتمالا سفری پنج‌ساعته خواهد بود. کره‌جنوبی یکی از حریفان قدرتمند ایران است که حالا باید خارج‌از‌خانه به میدان بیاید و از‌این‌نظر نیز کمک خوبی برای دختران ایران خواهد بود.


حمایت مشهدی‌ها تا آسیا

خردادماه امسال بود که فدراسیون هندبال ایران برای شرکت تیم ملی بانوان این رشته در مسابقات بزرگ‌سالان قهرمانی آسیا و انتخابی جهان اعلام‌آمادگی و بلافاصله کادرفنی را معرفی کرد. باشگاه اشتادسازه مشهد که قهرمان ۲ فصل اخیر لیگ برتر بانوان ایران نیز بوده است، به‌عنوان اسپانسر تیم ملی بانوان با فدراسیون به توافق رسید و هندبالیست‌ها کار خود را برای آمادگی جهت حضور در قهرمانی آسیا آغاز کردند. با‌وجود کرونا و تعطیلی‌های پی‌در‌پی، اردو‌های تیم ملی از همان زمان آغاز شد. در اولین دوره، مشهدی‌ها میزبان هندبالیست بودند. پس از آن دوره‌های دیگر با تعداد کمتری از هندبالیست‌ها ادامه پیدا کرد. سومین اردو نیز در مشهد پیگیری شد و حالا ملی‌پوشان روز‌های پایانی اردوی چهارم را در تهران پشت‌سر می‌گذارند.


رقبای قلدر پیش‌روی تیم ملی

رقابت‌های قهرمانی آسیا از ۲۴‌شهریور تا ۳‌مهر‌۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و هنوز صحبتی برای تغییر این زمان شنیده نشده است. کنفدراسیون آسیا هنوز هم فهرست شرکت‌کنندگان قطعی در رقابت‌ها را اعلام نکرده، در صورت حضور ۱۲ تیم در این مسابقات، ۶ تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی زنان جهان‌۲۰۲۳ را کسب خواهند کرد. در‌غیر‌این‌صورت و حضور کمتر از ۱۲‌تیم، سهمیه آسیا ۵ تیم خواهد بود و کار برای دختران ایران خیلی سخت خواهد شد.
 
شیدا فلاحی، کاپیتان سابق تیم ملی بانوان، که در پایان فصل گذشته با پیراهن اشتادسازه مشهد از دنیای بازیکنی هندبال خداحافظی کرد، درباره این مسابقات می‌گوید: ۴ تیم بزرگ همچون کره‌جنوبی، ژاپن، چین و قزاقستان و نیز ازبکستان پیش‌روی تیم ملی است که هنوز قدرت رویارویی و مبارزه با آن‌ها را نداریم؛ اما اگر ۱۲ تیم در این رقابت‌ها شرکت کنند، می‌توان برای مقام پنجمی یا ششمی هدف‌گذاری کرد و به مسابقات جهانی راه یافت و اگر به این مهم برسیم، اتفاق بزرگی در هندبال بانوان است. عبور از تیمی همچون قزاقستان با یک برنامه‌ریزی چندساله و بازی‌های تدارکاتی امکان‌پذیر است، اما در شرایط فعلی این تیم یکی از حریفان اصلی تیم ملی در مسابقات آسیایی است.
 
او تأ‌کید می‌کند: حضور در مسابقات قهرمانی زنان آسیا و انتخابی جهان فرصتی است که درِ خانه هندبال ایران را زده است و بدون‌شک تیم ایران یکی از تیم‌های راه‌یافته به رقابت‌های جهانی خواهد بود؛ چرا‌که این تیم توانایی صعود دارد.


مشهدی‌های تیم ملی هندبال زنان

کادر فنی تیم ملی متشکل از عزت‌ا... رزمگر مدیر فنی، خدیجه قانع مربی، نشمین شافعیان مشاور فنی، فاطمه جعفری فیزیوتراپ و ناهید مقبول سرپرست اردو‌ست که فعلا با ۲۵ بازیکن منتخب، تمرینات را دنبال می‌کنند؛ اما برای فهرست نهایی فقط ۱۲ بازیکن می‌توانند انتخاب شوند. در دور اول اردو‌ها همه بازیکنانی که پتانسیل داشتند (از هر پست ۸ نفر)، دعوت شدند. علاوه بر آن‌ها کسانی را نیز که فدراسیون درخواست داده بود، ارزیابی کردند تا درِ تیم ملی به روی همه باز باشد. تست‌های سختی گرفته شد و در‌نهایت از هر پست ۴ نفر برای مرحله دوم اردو‌ها انتخاب شدند. در‌نهایت تعدادشان به ۲۵ نفر کاهش پیدا کرد.
 
آرزو کیانی، پریسا آخوندی، محدثه جلالی‌فر، ملیحه یغمایی، سپیده وحیدیان، المیرا غزنوی و نرگس شکری همراه با فاطمه جعفری به‌عنوان فیزیوتراپ، خراسانی‌هایی بودند که از اردوی اول حضور داشتند؛ اما اکنون بعد از ۴ اردو این تعداد به ۲ بازیکن یعنی ملیحه یغمایی‌پور و آرزو کیانی رسیده است و فاطمه جعفری نیز به‌عنوان فیزیوتراپ مشهدی در کنار تیم ملی است.
 
با توجه به شرایط سخت کرونا در ایران، فدراسیون هندبال آسیا زنگ‌خطر را برای میزبانی ایران در بخش مردان را نیز به صدا درآورده و با اشاره به وضعیت نامطلوب ایران و تأکید بر اینکه کشورمان در سطح آسیا و جهان در شرایط بدی از لحاظ کرونا قرار گرفته است، امکان تغییر میزبانی مسابقات وجود دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->